RECEPT!

Här nedan kommer det 2 recept, Beatrice har nu 2 ggr ringt mig för att få dom men jag är ju tydligen aldrig hemma:-) Så då gav syrran mig tipset att lägga ut dom på bloggen!

BISKVIKAKA I LÅNGPANNA!


3 st ägg

4 ½ dl socker

225 gr smält margarin

2 dl kokt vatten

3 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

4 dl mjöl

3 msk kakao


vispa ägg och socker poröst, ta sedan i resten av ingredienserna, slå i långpanna grädda 175 grader

ca 10-15 minuter.


SMÖRKRÄM


150g margarin

2 dl florsocker

1 st ägg

100g malda mandlar

bred över den KALLA kakan!


200g blockchoklad

75g cocosfett

smältes i vattenbad och bred över smörkrämen, skär kakan i bitar och ställ i frysen för att stelna.



GODISKAKOR

1 dl socker                                                       1 Påse dumle
200 smör                                                         1 pkt nobless
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver

Blanda samman till en deg och rulla bollar, lägg i formar och tryck i ½ dumle. Grädda 200 grader ca 10-12 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0