Livet..

Varit ledig i två dagar nu och ikväll ska jag jobba igen. Vi har inte gjort så mkt mer än att målat på sängen Angelica ska få, och diverse hemma sysslor. Igår for vi ut en sväng och avslutade på skutan med glass. I morgon ska vi till Sol som fyller 50 år! Dom har varit på Gothia kupp eftersom Markus (Sols son) spelar. Men dom kommer tydligen hem i morgon så då ska vi ha en liten överraskningsfest för honom. Det ska bli trevligt. William ska åka tåg med mamma hem till dom idag, sen ska han få sova i husbilen med dom hos Barbro och Sol då i morgon. Han har redan packat =) Han har en sur lillasyster för hon vill oxå sova hos mormor! och hon vill oxå packa! Hon ska få komma nästa fredag alldeles själv men det förstår hon liksom inte nu=)

Studsmattan är rolig stundvis...

Så här ser man ut efter att ha hoppat=)

Stugan

Vi åkte till svärföräldrarnas stuga några dagar innan min semester tog slut. Vi badade, solade och badade igen. Mysigt var det. Stefan och barnen gick upp på berget medans jag och Gabriella åkte in och köpte kött som vi skulle grilla. En av dagarna hade vi nämligen bjudit dit mamma, pappa och moster på lite mat. Det var trevligt! Angelica ville inte stå själv på botten där i vattnet för det finns fiskar, dom var hon rädd för sa hon. Men vi kunde bära ut henne och doppa sig med oss.

Dom får fortfarande plats båda två i baljan=)

Uppe på berget...där dom fikade och mös en stund.

Bad nere vid sjön.

Angelica skulle bara sitta bredvid Elisabeth hela tiden!

Poolparty

I tisdags fick William ha poolparty! Hade lovat honom det så självklart blev det av. Blev med kort varsel eftersom vi ville ta när vädret var bra. Nu har det ju varit fint hela min semester men sånt vet man ju aldrig i förväg. Men Lukas, Hanna och Isa kom så det räckte för att han skulle bli nöjd! Vi började med att grilla korv och dricka bål! Sen hoppade dom i plurret och badade nästan hela tiden. Dom fick leta en skatt oxå, med flera olika lappar som satt lite varstans. Skatten bestod av godis så klart.

Alla rymms i poolen=)

Liiite bättre plats här....

Glass i solen blev det

Bad hela dagen blev det, kul hade dom!

Legoland

Nyss hemkommen från Legoland. Vi har haft det väldigt trevligt, men blev en lååång bilresa, åtminstone för Angelica. Men i det stora hela gick det ändå rätt så skapligt. Hon sa visserligen redan i Iggesund: Framme nu? och från Enånger: Åka heeem.... men inte hela vägen så klart! Väl framme i Danmark så bodde vi på ett väldigt fint hotell, scandic. Stort och bra rum. Vi åkte in till Legoland dagen efter och det var strålande sol och varmt. Massor av lego så klart av diverse slag. Dom hade byggt upp ett miniland, med hus, tågstationer, flygplats, båtar ja allt! Sen såg man överallt små inslag av lego tex kaktusar, pelikaner, giraffer, lejon ja en massa. Vi åkte tåg både på marken och i luften och karuseller och Stefan och William åkte båt i vattenfall och ett priatskepp där dom sprutade vatten på folk så dom var rejält blöta när dom kom till land. Vi åkte även en annan båt där vi hade hajar som simmade runt oss, ja av lego då=) vi kom fram till en bro där det hängde en gubbe som tappat ena skon och en krokodil låg under och väntade.... det har Angelica pratade om hur mkt som helst! Sen kom vi in i en grotta som blev lite läskigt för henne.... 4D film såg vi oxå med en del effekter, jätteskoj! Ja vi har haft det riktigt härligt! William köpte så klart lego så han gör inget annat än bygger (ja som vanligt) köpte så han kan bygga hus, gick att göra 3 olika hus av samma lego. Legot var från 8-12 år men inte har vi behövt hjälpa honom inte! Han läser ritningarna själv han. Angelica fick sig oxå lite lego....rosa så klart!=)

Första stoppet i Jönköping

Prommis i Jönköping

Angelica styr legobåten

William hälsar på byggare Bob, nu vet han att han finns=)

Åkte kanot och for nedför ett vattenfall, kul!

Piratskepp med vattenkanoner, dom var hur blöt som helst efteråt

Midsommar

Längesedan det var midsommar nu men har lite svårt att uppdatera=) vill ju lägga in bilder och tycker det tar sådan tid. Vi började midsommar kvällen innan och for ut med mamma och plockade blommor till stången! På själva midsommaraftonen fixade vi till stången och Stefan hämtade björkar och lövade framsidan. Sen cyklade vi till Hagmyren och kollade på Ebinsson när han sprang. Vann tyvärr inte men roligt ändå! Kusin Fredrik och Nova följde oxå med och senare kom även Jenny. Trevligt att Ni ville komma! Väl hemma så blev det till slut middag av diverse slag, gott var det då! Meningen var att vi skulle spela lite spel men det vart ju regnskurar lite nu och då men till slut hann vi med ett parti kubb!