Fem minuters metoden

Som Ni redan vet så har vi ju haft det jobiigt med sömnen en vääldigt lång tid. Men vi var i tisdags på BVC, william skulle på 4 års kontroll. Då passade vi på att fråga om detta som blivit ett stort problem. Fick lite papper att läsa om sömn och det var väldigt bra läsning! 95% av alla barn som vaknar på natten har fått hjälp att somna på kvällen.( Hm... ja det blev ju så när hon hade ont av att få tänder) Ni som är intresserade att läsa kan gå in här. Så sagt och gjort så började vi med 5 min metoden redan i tisdags kväll. Hon grinade i 15 min sen blev hon tyst och somnade. Sov HELA  natten!!  Kväll nr 2 somnade hon efter 7 min, sov ända till 03.30 vilket ändå är toppen mot för hur vi haft det. Igår tog det 10 min sov sen till 04.20! Så idag när hon skulle sova middag gjorde jag på samma sätt. Ni som läser ser att man skulle vänta med middagen. Tog 4 min bara sen blev hon tyst och somnade! Så trots tidiga dagar så är man ändå mer utsövd, bara att få sova utan att bli väckt flera ggr är positivt. Förhoppningsvis blir det bara bättre och bättre.

Nu ska jag gå ner och äta.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Då kommer dina barn att ha en pigg och utvilad mamma! Som kanske vill åka skidor med sin syster:)

Puss på er!

2009-02-02 @ 11:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0