Senil...

som jag är så hade jag naturligtvis lagt in fel recept skratt, ja det ena var ju rätt men inte det andra!! Men det där med minnet det går då i arv! För det är inte bara jag i syskonskaran som har det glest med minnet, som tur är! Skulle ge syrran välling till Birdie(hunden) som Angelica vägrade äta... Först var dm här och jag glömde ge det, men sen kom jag ihåg att ta det till stugan eftersom dom skulle dit. Då glömde dom det! Sen tog jag fram det när syrran skulle komma men det står fortf kvar på bänken!!!
Men här kommer i alla fall det rätta receptet!!

Amerikansk  cheesecake  

Använd elvisp, diska visparna emellan varje skål! Använd gärna en form med avtagbar kant.  
½ litet pkt digestivekex.(ca 5-6 kex)

SKÅL 1       3 äggulor                   2 dl socker                   120 g philadelphia ost      vispas till en pösig smet.

SKÅL 2       3 äggvitor                vispas till hårt skum (skålen ska gå att vända upp och ner)  

SKÅL 3       3 dl grädde                   1 tsk vaniljsocker      vispas hårt men ej till smör

Blanda skål 1 med skål 3, och sist skål 2. Kör digestivekexen till smulor med tex en matberedare(anv kniven) smörj och bröa formen men spar lite av kexen att ha ovanpå kakan, använd då gärna en sil så det blir så "fint" som möjligt.
LYCKA TILL!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0