LCHF

Ja nu har jag börjat ytterligare en ny kosthållning och hoppas nu att det här blir den sista, ja att jag ansluter mig till den resten av mitt liv:-) Det lär väl visa sig.... Oavsett får man äta så gott och aldrig behöver man gå hungrig. Läser Sten Sture Skaldemans bok och känner mig nästan som om jag blivit frälst skrattar.... nej men det han skriver låter logiskt i mina öron även om man som viktväktare har svårt att inse att man får och SKA äta fett! Däremot fett tillsammans med kolhydrater blir en katastrof. Så därför har jag nu slutat att äta potatis, ris och pasta och annat som omvandlas till socker. Har dock bara hållit på i 2 veckor och resultatet på vågen är minus 3.9kg. Men hur det är med fettet på magen det vet jag inte än, det ska jag kolla om 2 veckor hade jag tänkt! Nog om detta!
Igår var Stefan, Angelica och Gabriella till Ann-sofi och Fredrik som fått barn, tyvärr fick jag vara hemma eftersom William är sjuk! Men dom kom hem med någon bild varje fall. Snart är det påsk och har gjort lite påsk här hemma, det som fattas är påskriset och att fylla lite ägg till barnen. Gabriella fyller snart 12! år, och då blir det lite kalas igen. Inte köpt något till henne än men det ska jag nog hinna med. Ikväll ska Stefan på möte på dagis, förslag ligger på att stänga Mo dagis och så lär det nog bli tyvärr. Hoppas få komma till Sandvalla så man har alla på samma ställe liksom. Känner ingen lust att börja om igen på nytt dagis men vad gör man? Nästaa vecka då börjar vi på nytt schema på jobbet och med nya grupper, ska bli intressant att se hur det fungerar, förhoppningsvis bra.


William åker .... 


..stjärtlapp nerför..


..backen!

swisch......................

Gabriella och Angelica

Joar...när man såg honom blev man nästan sugen på en till!
men bara nästan  :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0